BLUR!!! SeRiOuSLy!!!!

 

er1

 

Salam all….

Hurm….

Pning2… Tension pon ade gak….

 

 

jijk

 

 

Td, blk pleno da pkl 11pg, balik trus msk2….

Makan…. Wat notes hermafroditisme…..

Then pkl 12.32 t/hari, ngantok lak….

So, tido la kjap….

Set alarm, bgn pkl 1.15 ptg, skali bgn pkl 1.29 ptg…

Kabut2…. Bgn2 solat then trus siap sbb ade skills lab

 

Tajuk skills lab kiteorg psl Pemeriksaan Buta Warna…

So, die sediakan satu buku, name die Pseudokromatik Ishihara…

Buku tuh utk kami periksa sama ada patient tuh buta warna atau x.

 

 

aqz40jcaz4d6bacam3u110ca2b6xm2ca0uv0z3cah87jn7cajsj02oca32z642ca5fmaigcafo94mica2kr85gcahcfmg0capctqiucat3yeo8canobtxjca9vm8z5capfhti9ca9hbh93cahrkmttcaaez9vb

 

(lbh kurang mcm nih la pemeriksaan tuh,….)

 

So, kami pon memilih sorg satu kwn ( 1 grup 2 org),

Sorg jadi doc, sorg jd patient….

So, da hbs satu pusingan waktu kami latihan, instructor kami (dirahsiakan namenye atas sbb2 tertentu.. J ), tnye kteorg da try ke semua org jadi doc n patient?

Kami dgn muka blurnye, trus angguk dgn yakin nye….

Sedangkan, kami blm tukar ‘peran’ msg2… confius2….

 

So, kami pon slg tukar ‘peran’ smpai hbs….

Alhamdulillah… Hbs pon… Dpt gak balik cepat!! ye ye….

 

Then, tetiba, slh sorg dr kami tnye bapak tuh….

“Pak, protan dan deutan tuh apa pak?”, kata Fifi….

Kami menoleh kat bapak tuh, die tgh wat mende len… dlm otak kami, “die dgr ke tuh?”… huhuhu….

 

“Hurm…. Kalian ga’ nyari di rumah ya? Ga’ tanya same teman2 kelompok lain? Atau kalian br bacanya td siang?”, kata bapak tuh…

Lor, dgr rupa2 nye…..

Kami pon dgn muka blur+xtau nk ckp per…. Trus speechless!!

 

Start dr situ la, die mula merepek, ‘bercerita’….

Cube bygkan….

Cpt bygkan!!! Heheheh….

Die tetiba buka cerita psl komunikasi, ape faktor komunikasi la, itu la ini lah… Pning kteorg, nsb bek da blaja time blok 1…

Kami pon jwb semampu mungkin….

 

Then, ‘cerita’ die trus menerawang dr komunikasi td, trus ke bunuh membunuh, pusing ke Mumtaj dan Shah Jehan…. Taj Mahal…… Trus pusing ke peranan lelaki dlm solat…. Cara bacaan basmallah…. Then dok cite psl Gaza n Amerika… Pastu psl HAM lak…. Pusing Ke Jeddah plak, sambung lg psl Osama Bin Laden, Ayat Quran…. Then selekoh ker parti politik, suddenly, die dok puji kaum hawa….. Die pusing lg ker Sistem PBL, psl perjumpaan ketua blok ngan instructor, psl pekerja kat FK (Fakultas Kedokteran), then, die mai lg tang Kaum Hawa….. Ayat die last skali yang membuatkan kami sedar yg kami mmg BLUR adalah… “emangnya, siapa yg dicintai sama laki2?”, kami pon jawab “cewek pak”… Then, die bangun n trus keluar dr bilik….

 

Korg fhm pape x? Mcm tu gak kteorg….

 

Kami speechless skejap, terpana n terpaku smbl masing2 pandang muka msg2…. Then, serentak sume tergelak….. Kami mmg BLUR!!!….

Akhirnye, kami mengaku dalam hati tp jelas kelihatan di wajah msg2….“SUMPAH KAMI GA’ NGERTI PAK!!!”…

Huhuhu….

 

Punye la kpala BLUR, slh sorg dr kami rupanye merakam ape yg bpk tuh ckp….. Bile dgr balik, xbrapa jelas pulak…. Hehehehe…. Jahat tol la kalian nih!

 

Then, time nk kuar br pasan, pintu kami tuh ade prob(Td anis yg ttp pintu tuh!! ), lg la kami ketawa terbahak2 nih!… Td sepjg skills lab, kami xtutup pintu, bile bpk tuh kuar, br kami ttp pintu, takut ganggu org len yg tgh skills lab (sedangkan kami time skills lab, dgr la suare2 org nyanyi la, bercakap la… wateva!)

Lawak tul…..

Tp, kami sempat merakamkan moment kami ‘terperangkap’ dlm bilik B1 tuh…

 

dsc01529

 

(kami sume 9 org, tp Chqa tlg amik gambar, so ade la 8 org jer….)

Hahahahah….

Nsb bek bilik tuh ade tingkap… kami minta tlg dak2 kat luar tuh tlg bukakkan pintu… kami pon kuar dr blk sambil ketawa2 lagi…. (camner la ilmu xkuar anis oi!!!)…..

Huhuhuhu….

 

Tu la mende yg berlaku ari nih, pnuh ngan blur….

Mmg BLUR n xfhm….

Cuba bygkan, dok cite psl Pemeriksaan Buta Warna.. Bapak tuh leh bawak kiteorg pusing 1 dunia ngan cite2 die….

 

y12mxncapanrs6ca8fmxqbcaohzamqcaygk83xcake69f0cao0dfdxcaieyxircafcqzwlcan2jhltca1nr4qfcah48vrbcawunwhmcalqsw8ocabtf144cah22mlzcavuab04caq1c1ipcalf9mdscaueiedk

 

Plik2…. Huhuhu….

 

Pape la bapak, kami sanggup tadah telinga dgr cite2 bpk, asalkan, nilai skills lab kami A…..

 

m2v9laca2x7r4gca2snzydca1j0mvjcaoslun8caqnonnccams78m6caaei6fhca4bzw3ocaj8lafnca1zkyyzca5db2d4cawwk3occaa20bzjca3ezet2cati3f6aca1gekerca40yd49can6dikdcar1zv20

 

amin….

 

Hurm… mcm tuh la hari kami (kelompok 28D)….. BLUR dan BLUR….

Moga2, waktu hari ni yg tersisa nih, aku xBLUR….. hehehe….

 

Hurm… da merepek pjg da nih… ntah ade org bc ke x ntah nih…

Huhuhu….

Nway, anis da cite pengalaman hari BLUR anis…

Slamat membaca… heheheh…

 

Adios…

Salam…..

 

1384

2 Comments

  1. it’s awesome nis…love the day…hwakakakhahaha……
    kita banyak berdoa aja smoga nilai kita semua tetap “A” no matter all we had with him(one of our lovely tutor,hehehe..)..

    i’m waiting 4next story nis…
    chaiyo!!!
    ^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s