Kes menghafal tanpa memahami, dalam exam atau dunia hakiki

“Bang, kat mana Cyber Cafe eh?Keh nak memerint resume ni” tanya seorang graduan lepasan sarjana muda. Muka macam pandai.

“Aok jalan terus..nampak kedai biskut  yang ada amoi syeksi dua orang pastu belok ke kanan..kemudian patah balik ke sini” kata tukang kedai lepasan SRP,  muka macam banyak pengalaman menipu budak.

“Ooo..terima kasih bang, jalan terus..nampak kedai biskut yang ada amoi syeksi dua orang pastu belok ke kanan..kemudian patah balik ke sini..ok.ok..saya tahu”

“Jalan baik-baik” pesan tukang kedai ala-ala amik berat.

*

*

-5 minit kemudian-

“Bang..kenapa abang suruh keh patah balik ke sini? mana Cyber Cafe?” tanya budak sarjana muda tercungap-cungap. Terasa tipah ditipu.

“Ni lah Cyber Cafe…yang kompiter banyak-banyak tu aok ingat keh meniaga apa..meniaga servis kereta?” jawab tukang kedai yang sibuk melayari galeriartnwar.blogspot.com

 

**

Kamus Loghat Pahang

Keh=aku/saya

Aok=Kamu/kau

credit tu mr FND~ for the nice n valuable story…🙂

so, kwn2, moh ler kita bljr sambil memahami….

kang jadi mcm kes ni…

buat penat tenaga je~

hehe!

blaja medic ni memerlukan penghafalan dan pemahaman…

kang xtau palpate apa utk apa..

xke haru!

haha!

seriusly, ramai yg hafal for the sake of xm only (including me!)

hurm.. susah2~~

peringatan ni utk diri sendri juga!

4 Comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s