Fikir Dulu Sebelum Cakap~

bukan kisah saya….

saya copy paste aja!

kang menulis, tkt xsampai plk maksud yg nk disampaikan…

huhu~

Perihal bercinta dengan suami orang dibawah ini adalah contoh ye.

Bila kawan kita bercinta dengan suami orang, kita bukan main mengamuk. Rasa nak tumbuk. Habis semua nasihat dan kata-kata nasihat kita hambur. Kalau dia taknak ikut, kita kutuk.

Tapi tiba-tiba, suatu hari kamu jatuh cinta dengan suami orang. Dalam kamu menidak-nidakkan apa perasaan yang kamu ada pada dia waktu itu tapi yang sebenarnya dalam diam kamu memang sudah mula jatuh hati pada suami orang itu. Dan kamu mula teringat perihal nasihat dan kata-kata marah kamu pada kawan tadi dan kamu mula berkata ;

“Sekarang baru aku faham apa yang kawan aku rasa,”

Pointnya disini yang aku cuba nak huraikan, jangan cakap orang lebih-lebih sebab aku percaya suatu hari nanti apa yang kita nasihatkan atau marahkan pada orang itu akan jadi pada kita balik. Pada waktu itu, Tuhan duga.

Senang cerita, karma lah.

What goes around, comes around.

Waktu itu barulah kita faham sepenuhnya, apa rasa yang kawan kita rasa. Selalunya apa yang kita tak mahu jadi, itu lah yang akan terjadi. Tuhan nak uji. Mahu tak mahu, kuat tak kuat, masa inilah kita tahu.

Kadang-kadang kita pun ada terlepas cakap pasal kenakalan anak orang lain, tapi cuba nanti anak kita pulak nakal, apa kita nak buat? Sekarang ni aku kalau nampak anak-anak orang lain yang nakal atau apa-apa perangai yang tak baik, aku akan istighfar je dan doa supaya anak aku tak macamtu. Tapi dah nama budak kecik pun kan, lagi-lagi budak lelaki. Lompat sana sini, lari keluar masuk rumah.

Amaigad.

Lagi satu orang-orang yang suka sangat mengata anak orang lain, padahal anak dia? Sama je teruk kot atau lebih teruk. Tak payah lah nak jaja cerita anak orang lain atau sesiapa kalau diri sendiri atau keluarga sendiri pun dua kali lima sepuluh.

Boo-hoo!

Dulu masa aku tak pakai Blackberry, aku naik rimas tengok kawan-kawan sendiri yang kejap-kejap tengok handphone untuk BBM atau tengok Ubertwitter. Sekarang aku sendiri dah pakai Blackberry dan kemudian aku kata ;

“Damn you, Blackberry!

(taken from : susudalambotol.blogspot.com)

hahaha! cerita sempoi, tapi penuh kebenaran….

btl kata org, jgn dok mengata org len, kang kne kat batang hidung sendri, sapa mau jawab?

sok sek mengata org, last2, org mengata kita blk….

plus plus, xbek mengata org kan? kan?

haha! gosip sikit2 boleh la.. haha!

btl x geng rapid kl???😛

moral of the story : jgn mengata org, jgn sensitif dgn apa yg org len buat…

menambah dosa je tuh namanya!

(haha.. tetiba teringin nk tulis psl mende nih! tp, xpandai tulis, copy paste je r~)

ini peringatan utk semua dan utk diri sendri juga….

smoga bermanfaat~


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s