Tudung, Aurat dan Kamu~

slama ni dok fkr, apa tujuan sesetengah org memakai tudung hanya ke kelas atau ke tempat2 tertentu seperti kenduri sahaja….

ada yg jawab:

“blaja tu kan ibadah..”

“ala, segan la g kelas xpkai tudung..”

“g kelas kot.. kne r pkai tudung..”

“kne la tunjuk +ve impression kat lecturer..”

pelik….

tp, kan bagus klo pkai terus????


alasan yg slalu sgr antaranya :

“belum sampai seru la..”

“rambut aku sensitif panas la…”

“ala, mak aku xkisah pon..”

“aku xnk hipokrit. aku nk pkai dgn ikhlas…”

bg anis, ni jawapan mengelat semata2….


ada lg tuh yg bg alasan ni..

“ala, at least, perangai aku lg bek dr yg pkai tudung..”

“aku jaga sembahyang kot~~”

“ala, aku xpkai seksi pon~”

lg la jawapan denial semata2…..


apa kata gunakan akal fikiran yg dikurniakan oleh-Nya utk berfikir?

setiap mende ada sebab dan musabab knapa Allah suruh kita buat…

anis xpandai berhujah dan xbrapa arif bab2 agama ni…

so, apa kata korg bkk web ni bc sendri hujah ni…

–> Tak Mahu Hipokrit, Akhirnya Bertambah Berdosa <–


renung2kan la ye…

peringatan utk rakan2 dan diri sendiri…


(p/s:artikel ni xde kena mengena dgn sesiapa.. cuma nk merungkai beberapa persoalan yg bermain dalam kepala otak anis n rakan2 yg len~)



2 Comments

Leave a Reply

